Når der er meget konkurrence kan en forretning godt gå lidt sløvt
Hvis du er den heldige ejer af et flyttefirma, så kan det være at du står i en situation som er en smule frustrerende. Du kan nemlig risikere at opleve, at du ikke får særligt mange kunder – og det på trods af at du udbyder en service som du ved er både god og stabil. Det er desværre ikke altid dette, som gør udslaget. Nogen gange er det de store firmaer som formår at gøre reklame for sig selv som vinder kampen om kunderne, også selvom de ikke nødvendigvis er dem som udfører det bedste job. Er dit firma mindre og har mindre råd til at betale for reklame, så kan i let blive udkonkurreret af de store konkurrenter og det er virkelig en synd og skam, både for jer og for kunderne. Desværre har det alle dage været sådan, at den hårde konkurrence mellem firmaer som udbyder samme service tit afgøres af PR-afdelingen og ikke af de trofaste medarbejdere som hver dag står op for at gøre deres arbejde. Når du ikke oplever at få nok kunder til dit firma skyldes det derfor højst sandsynligt ikke at kunderne ikke vil have jer, men blot at de ikke er klar over at i eksisterer. Og dette er det som leder din opgave at gøre noget ved, og gerne hurtigst muligt.
Skru priserne ned og oplev at efterspørgslen skruer op
Hvis du ikke kan konkurrere på reklame, så har du heldigvis en anden mulighed, og det er at starte en priskrig. En priskrig er aldrig god for omsætningen, men hvis du sætter dine flyttefirma priser ned, så er du pludselig interessant på en helt anden måde end du var før. Priser som er helt i bund er nemlig med garanti noget, som vil begejstre enhver potentiel kunde. Kan du udbyde en pris for dine ydelser som er lavere end konkurrenternes, selv hvis det kun er for en kort periode, så kan du pludselig skabe en masse larm omkring dit lille firma. Kan du i den korte tid du sætter priserne ned overbevise de kunder som du vinder på dette om at i i dit firma kan levere en særligt god service så vil de holde ved, også når priserne igen ryger op. Hvis du virkelig er heldig vil disse kunder måske endda sprede rygtet om jer til andre, og pludselig vil der strømme kunder til. Dette er en mere ukonventionel måde en normal reklame, men den kan vise sig virkelig at give pote hvis bare du tør satse. Priser er nemlig noget som kunderne kigger efter, også længe inden de lader sig snøre af en god reklame, som de fleste mennesker trods alt er rimeligt kritiske over for. Det er dog vigtigt at huske på, at de lave priser for alt i verden ikke må betyde, at du til gengæld lader jeres service gå ned i kvalitet.